Όψη Μινωικών ανακτόρων Κνωσσού-Μακέτα

 Αγαπητές φίλες και φίλοι. Σε καιρούς που η πανδημία εξαπλώνεται και η κυβέρνηση έχει παντελώς χάσει κάθε έλεγχο με την πολιτική της, μια από τις δράσεις μας είναι η κάθε μορφής δημιουργία μας και θετική μας ενασχόληση.

Σήμερα έχω κάτι καινουργιο να σας παρουσιάσω. Είναι και αυτό μια ξυλο-κατασκευή καλλιτεχνικής φύσης αλλά αυτή τη φορά το θέμα είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα του είδους.

Θα ταξιδέψουμε στην Ελληνική αρχαιότητα. Και μάλιστα σε πολύ παλιά χρόνια, στην εποχή του Χαλκού. Θα κατέβουμε στην Κρήτη και θα φτάσουμε στην Κνωσσό. 

Μερική άποψη αναπαράστασης ανακτόρων Κνωσσού


Λίγα λόγια για την Κνωσσό:

Ο μαγικός κόσμος της Κνωσσού ξεκίνησε να έρχεται στο φως το 1878 από τις ανασκαφές του Μίνωα Καλοκαιρινού.  (Ω τι σύμπτωση στο όνομα! Τρομερό!). Στη συνέχεια έπιασε δουλειά ο γνωστός μας Άρθουρ Έβανς με ανασκαφές στις περιόδους 1900-13 και 1922-30. Στο φως ήρθε το εκπληκτικό ανάκτορο του Μίνωα. Γύρω στα 1900 π.Χ. πρέπει να ξεκίνησε η κατασκευή του. Η τραγική του μοίρα ήταν να συνδεθεί με τα άγρια στοιχεία της φύσης και ειδικότερα με μεγάλους σεισμούς αλλά και το ηφαίστειο της Θήρας. Στα 1700 π.Χ. καταστράφηκε για πρώτη φορά από σεισμό. Το 1450 π,χ. καταστράφηκε για δεύτερη φορά πάλι από σεισμό. Χτίζεται εκ νέου και γύρω στα 1350 π.Χ. θα καταστραφεί οριστικά από μεγάλη πυρκαγιά.

Ο Μίνως ήταν παιδί του Δία και της Ευρώπης. Αδέλφια του ο Ροδάμανθυς και ο Σαρπηδόνας. Τα τρία αγόρια βρήκαν άσυλο στην αυλή του βασιλιά Αστερίου της Κρήτης. Παντρεύτηκε την Πασιφάη και μαζί της έκανε 4 γιους, τους: Ανδρόγεω, Δευκαλίωνα, Γλαύκο και Κατρέα και επίσης 4 κόρες, τις: Ακάλλη, Αριάδνη, Φαίδρα και Ξενοδίκη.




Η κατασκευή

Αφορά μια από τις άπειρες προσόψεις στο ανακτορικό συγκρότημα της Κνωσσού, με ένα μικρό αύλιο χώρο μπροστά της. Πάμε λοιπόν να δούμε την κατασκευή της:

Εν αρχή ην...

Εικόνα 1

Όλα ξεκινούν από την ξύλινη "πλάτη" πάνω στην οποία θα χτιστεί ο κορμός της πρόσοψης. Ξύλινη επιφάνεια σε διαστάσεις: 29 εκ. μήκος με 26 εκ. ύψος. Πάνω σε αυτή θα ξεκινήσει σταδιακά η ανοικοδόμηση της πρόσοψης. 

Εικόνα 2

Όπως βλέπουμε στο κέντρο της "πλάτης" ξεκινάμε την κατασκευή μας. Αν αναρωτιέστε τι είναι αυτό, κάντε υπομονή, θα δείτε σιγά-σιγά να ξεδιπλώνεται μπροστά σας.


Εικόνα 3

Στην εικόνα 3 βλέπουμε το κέντρο της πρόσοψης να προχωρά με το "χτίσιμο" δύο τοίχων εκατέρωθεν.

Στην αμέσως επόμενη εικόνα 4, θα έχετε μια πιο σαφή εικόνα από το πως αποκτά μια ταυτότητα το έργο. Για να δούμε.


Εικόνα 4

Η κεντρική κατασκευή διαμορφώνεται και χρωματίζεται. Βλέπουμε ήδη δεξιά την κατασκευή πέντε κιόνων, που θα τους χρησιμοποιήσουμε αργότερα. Αριστερά έχουν κατασκευαστεί δέκα κιονόκρανα στήριξης.

Εικόνα 5

Στην εικόνα 5 βλέπουμε την κατασκευή μιας μετώπης που θα "κάτσει" πάνω στην κεντρική μας κατασκευή. Θα το δείτε πως διαμορφώνεται αυτό στις αμέσως επόμενες εικόνες. 

Εικόνα 6

Για να δούμε τι έχουμε στην εικόνα 6: Η μετώπη έχει τοποθετηθεί πάνω στην κεντρική κατασκευή. Ενώ την ίδια στιγμή έχει αρχίσει εκατέρωθεν η κατασκευή των πλαϊνών, όπως θα δούμε στη συνέχεια.


Εικόνα 7

Ιδού λοιπόν το σχέδιο πως προχωρά, όπως το βλέπουμε στην εικόνα 7. Ακόμα δύο πλαϊνοί τοίχοι και έχει ξεκινήσει και η αντίστοιχη διακόσμηση. Το νέο μας στοιχείο είναι η ολοκλήρωση της κεντρικής κατασκευής με την τοποθέτηση στο εσωτερικό του κίονα με τα αντίστοιχα κιονόκρανα.

Εικόνα 8


Στην εικόνα 8, το έργο μας έχει προχωρήσει αρκετά. Είναι έτοιμες οι δύο πλαϊνές προεκτάσεις με τις αντίστοιχες διακοσμήσεις. Μένει να μπουν και στα πλαϊνά δύο μετώπες πάνω από τις κατασκευές αλλά φυσικά και οι υπόλοιποι κίονες. Για να δούμε τι μας περιμένει στη συνέχεια.

Εικόνα 9

Εδώ, στην εικόνα 9, σας δείχνω την μετώπη στην αρχική της κατασκευή. Χρειάζεται αρκετή επεξεργασία στη συνέχεια με στοκάρισμα και βαψίματα για να έρθει στην κανονική της μορφή.

Εικόνα 10

Για δείτε στην εικόνα 10, πως έχει τελειοποιηθεί η κατασκευή και των πλαϊνών προσόψεων. Έχει γίνει και πλήρης διακόσμηση όπως ακριβώς ήταν και στην πραγματικότητα τα ανάκτορα, βάσει των σχετικών αναπαραστάσεων. Η αμέσως επόμενη εργασία είναι να τοποθετηθούν τα υπόλοιπα κιονόκρανα με τους κίονες που ήδη έχουμε φτιάξει.


Εικόνα 11

Η Εικόνα 11, είναι αποκαλυπτική πλέον του πρώτου βασικού μέρους κατασκευής της σχετικής πρόσοψης. Όμως δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο. Στην εικόνα 12 που ακολουθεί θα δούμε ότι θα χτιστούν δύο ακόμα μεγάλοι τοίχοι εκατέρωθεν της όλης κατασκευής με τις αντίστοιχες διακοσμήσεις.


Εικόνα 12

Εδώ βλέπουμε έτοιμες τις δύο ακόμα πλαϊνές προσθήκες με την αντίστοιχη διακόσμησή τους. Έτσι η πρόσοψη τώρα είναι σε πιο προχωρημένο επίπεδο.

Ο Αύλιος χώρος: Το δεύτερο στάδιο της κατασκευής μας έχει να κάνει με την προσθήκη και κατασκευή του αύλιου χώρου, στον οποίο θα κατασκευαστεί ένας βωμός στον οποίο γίνονταν οι θυσίες. Πάμε να δούμε σχετικά.

Εικόνα 13

Εδώ, στην εικόνα 13, βλέπουμε την διαμόρφωση της βάσης πάνω στην οποία θα χτιστεί ο αύλιος χώρος με τις αντίστοιχες προεκτάσεις, όπως θα δούμε στη συνέχεια.

Εικόνα 14

Στο κάτω μέρος του αύλιου χώρου ήδη κατασκευάζεται και διακοσμείται ανάλογα τοιχείο όπως βλέπουμε στην εικόνα 14.

Εικόνα 15

Έχει ξεκινήσει η κατασκευή του βωμού που θα μπει σε ειδικά διαμορφωμένο σημείο στο δεξιό μέρος του αύλιου χώρου. 

Εικόνα 16

Στην εικόνα 16, βλέπουμε το βωμό σε πιο προχωρημένη κατάσταση και τον περιβάλλοντα χώρο να αρχίζει να διαμορφώνεται ανάλογα.


Εικόνα 17

Στην εικόνα 17, ο χώρος του βωμού έχει ήδη διαμορφωθεί και διακοσμηθεί αντίστοιχα. Στα δεξιά βλέπουμε και το τοιχείο, όπως αυτό έχει τοποθετηθεί. Μας μένει να διαμορφωθεί και το αριστερό τοιχείο στον αύλιο χώρο.


Εικόνα 18

Πάμε στην αριστερή πλευρά της πρόσοψης. Στο πλαϊνό της αυλής σηκώνουμε μετώπη και στο πάνω μέρος, η οποία απαιτεί αρκετή δουλειά να στηριχθεί αλλά και να διαμορφωθεί στην τελική της μορφή.


Εικόνα 19

Στην εικόνα 19, βλέπουμε την αριστερή πλαϊνή πρόσοψη, έτοιμη διακοσμημένη. Χμ, έχουμε και εδώ μια έκπληξη! Οι αρχιτέκτονες του ανακτόρου επέκτειναν την τέχνη τους και θα δούμε πως.


Εικόνα 20



Εικόνα 21






Προχωράμε τώρα στην κατασκευή της μετώπης του άλλου πλαϊνού. Για να πάρουμε μια ιδέα από την μορφή της, ας δούμε την εικόνα 22

Εικόνα 22

Στη συνέχεια έχουμε να περάσουμε τους πλαϊνούς κίονες με τα κιονόκρανα. Να κάνουμε και τις τελευταίες εικαστικές παρεμβάσεις ακολουθώντας πάντα την αναπαράσταση και να έχουμε, επιτέλους, την τελική μας εικόνα.

Τελική εικόνα

Είμαστε έτοιμοι! Ένα κομμάτι από τις άπειρες προσόψεις του ανακτόρου της Κνωσσού είναι μπροστά μας. Στη διάθεσή σας. Με τα ανάλογα σύμβολα. Τα κέρατα των ταύρων είναι τα κλασικά σύμβολα στα ανάκτορα της Μυκηναϊκής περιόδου. 

Ιδού λοιπόν! 


Εικόνα 23



Εικόνα 24



Εικόνα 25



Εικόνα 26



Εικόνα 27


Θέλω να σας ευχαριστήσω για τη συντροφιά σας στη δημιουργία και παρουσίαση του έργου αυτού. Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας. Προχωράμε στις επόμενες δημιουργίες μας.



Σχόλια

  1. Δεν το πιστεύω!!! Φιλόδοξο σχέδιο και πανδύσκολο στην υλοποίηση.Δεν ξέρω τι να πω, δεν έχω λόγια!!! Μπράβο...μια απλή λεξούλα που όμως φωνάζει τον θαυμασμό μου για την υπομονή σου, το μεράκι σου, την κατασκευή σου, για το σεβασμό στην ιστορία ενός Μνημείου και για την λεπτομερή παρουσίασή του.
    Συγχαρητήρια...Δηλώνω εντυπωσιασμένη!!!!!!
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω Άννα μου, ο ενθουσιασμός σου με γεμίζει χαρά. Τα κατάφερα; Η αλήθεια είναι ότι το έργο απαιτεί μεγάλη λεπτομέρεια κύρια στη ζωγραφική αλλά και στον σχεδιασμό να βγει ακριβής. Σίγουρα έχει λάθη και ατέλειες αλλά είναι χειροποίητο και θα έχει τις αστοχίες του. Είπα να κάνω κάτι διαφορετικό αυτή τη φορά. Λάτρεψα τα χρώματα του ανακτόρου. Είναι γεμάτα ζωή, όπως όλα στη Μινωική Κρήτη. Ζωή και έρωτα.
      Σε ευχαριστώ για τη χαρά και τα συναισθήματά σου, τα καλύτερα δώρα για μένα καλή μου.

      Διαγραφή
  2. Μπράβο σου Γιάννη! Πολύ προσεγμένο αποτέλεσμα και τόση έμφαση στη λεπτομέρεια! Υποκλίνομαι στον κόπο σου και την υπομονή σου! Και φυσικά, χειροκροτώ την δημιουργικότητα σου!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου,
      να είσαι καλά κορίτσι μου. Για τα λόγια και την έκφρασή σου. Ναι, υπάρχει αρκετή λεπτομέρεια στο έργο αλλά πιστεύω εκεί είναι η ομορφιά του. Πάμε για άλλα λοιπόν. Σε ευχαριστώ πολύ πολύ για τη χαρά που μου δίνεις. Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  3. Γιάννη μου, αυτό δεν είναι κατασκευή. Είναι μακέτα της Κνωσσού! Μήπως να δώσεις εξετάσεις για αρχιτεκτονική? Θα ήσουν ιδανικός! Μπράβο, φίλε μου, υπέροχο έργο με σημασία στη λεπτομέρεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Μία μου! Απωθημένα αγγίζεις τώρα καλή μου φίλη. Από παλιά. Ας είναι. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε καλή μου φίλη. Το ανάκτορο της Κνωσσού είναι τεράστιο σε έκταση. Απλά απέδωσα ένα κομμάτι της που μου άρεσε. Σε ευχαριστώ πολύ. Τα λόγια σου στηρίζουν τις προσπάθειές μου πάντα. Όμορφη η μέρα σου.

      Διαγραφή
    2. Ως Κρητικιά, φίλε μου, και ως λάτρης της ιστορίας της τέχνης, έχω επισκεφθεί την Κνωσσό. Πραγματικά είναι εκθαμβωτικό, ιδίως η αίθουσα του θρόνου. Φίλε Γιάννη, ποτέ δεν είναι αργά για σπουδές. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι μια απόφαση.

      Διαγραφή
    3. Αχ Μία μου, σε ευχαριστώ πολύ. Δυστυχώς δεν έχω πάει ποτέ στην Κρήτη. Αν κάποτε ευοδώσουν οι συνθήκες θα το δούμε. Πρέπει να είναι συγκλονιστική εμπειρία.
      Καλό βράδυ κορίτσι μου. Ένα ακόμα ευχαριστώ για τη δύναμη που μου δίνεις.

      Διαγραφή
  4. Όταν άρχισα να διαβάζω την ανάρτηση δεν μπορούσα να φανταστώ τι θα ακολουθούσε. Οταν ξεκίνησες να μας δείχνεις τις πρώτες εικόνες, λέω "μπα, κάτι αλλο φτιάχνει" . Μέχρι που συνειδητοποίησα τι κάνεις κι έμεινα με ανοιχτό το στόμα. Οι λεπτομέρειες με εντυπωσίασαν πολύ. Μεράκι κι υπομονή χρειάζεται για μια τέτοια δημιουργία κι εσύ πράγματι διαθέτεις και τα δύο. Να είσαι καλά Γιάννη μου και να μας εντυπωσιαζεις πάντα με τα μοναδικά έργα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη αγαπητή μου φίλη. Τα λόγια σας και τα συναισθήματά σας, για μένα, αποτελούν δύναμη για κάτι παραπάνω. Δίνουν έμπνευση και στήριξη. Δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι με τα λόγια σου. Το λέω σε όλους, είναι ένα υπέροχο συναίσθημα, πρωτόγνωρο να το νιώθεις και να το μοιράζεσαι. Σε ευχαριστώ απ την καρδιά μου με πολύ αγάπη.

      Διαγραφή
  5. Πραγματικά μένω έκπληκτος από την σημερινή σου ανάρτηση. Δεν έχω λόγια να εκφράσω τον θαυμασμό μου για το ταλέντο και την φαντασία σου. Πολλά μπράβο φίλε Γιάννη για το αποτέλεσμα της εργασίας σου και πολλά ευχαριστώ για τις τόσες πληροφορίες και λεπτομέρειες για κάθε στάδιο της εργασίας σου !!!
    Εύχομαι καλό Φθινόπωρο γεμάτο έμπνευση και δημιουργία !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλιο μου, το μοίρασμα στην τέχνη είναι ένα υπέροχο συναίσθημα. Δεν ανταλλάσσεται. Μοναδικό. Όπως εδώ τα λόγια σου. Χαίρομαι τόσο πολύ που σου άρεσε. Χαίρομαι για τη συμμετοχή σου. Την καλησπέρα μου καλέ μου φίλη. Σε ευχαριστώ από καρδιάς.

      Διαγραφή
  6. Μα τι επιτυχία είναι αυτή !!!!
    Χαρά στην υπομονή σου να αποδώσεις με τόση ακρίβεια και λεπτομέρεια τα Μινωικά ανάκτορα.
    Ευχαριστούμε και για την λεπτομερή πληροφόρηση της ωραίας αυτής δημιουργίας !!
    Γεια στα χέρια σου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ράνια μου σε ευχαριστώ πολύ. Σου άρεσε και αυτό με γεμίζει χαρά. Μπόρεσα να σου δώσω κάτι. Να είσαι καλά αγαπημένη μου φίλη. Στέλνω τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  7. Γιάννη μου έχω μείνει άφωνη! Εκπληκτικό! Ο,τι και να πω ειναι λίγο!
    Γεια στα χερια σου! Εισαι το ιδιο σπουδαιος με το εργο σου και την ιστορια του!
    Συγχαρητηρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω Κική μου, πόσο όμορφα συναισθήματα βγάζεις! Να είσαι καλά. Με στηρίζουν τα λόγια σου πολύ. Την αγάπη μου και το ευχαριστώ μου.

      Διαγραφή
  8. Και εκεί που λέω ότι το έχεις τερματίσει και έχεις φτάσει στο απόγειο της δημιουργίας μου αποδεικνύεις ότι έχεις ακόμα περισσότερα να μας δείξεις. Είσαι μεγάλος δημιουργός φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω υπερβάλλεις Γουίλ! Ευχαριστώ φίλε από καρδιάς. Το παλεύουμε να ομορφύνουμε τη ζωή μας. Με όποια έμπνευση χτυπήσει τη σκέψη μας. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  9. Αναρωτιέμαι αν κοιμάσαι ποτέ με τόσες κατασκευές. Αυτό που μου αρέσει είναι πως πάντα όταν ξεκινάς να μελετάς μια εποχή, τη ζεις μέσα από διάφορες εκφράσεις.
    Ξέρω πως αυτή εποχή γράφεις ένα σχετικό κείμενο, διαβάζεις αρχαίους μύθους και να που δημιουργείς ανάλογες κατασκευές...
    Έλα πες το μόνο σε μένα, πες μου φοράς και χλαμύδες αυτό τον καιρό έτσι??? χαχαχα
    Σε πειράζω Γιάννη μας
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα να είσαι καλά ρε Μάνια μου με το χιούμορ σου! Πραγματικά δεν παίζεται. Χλαμύδες ε; Χμ όχι δεν φοράω! Ναι, αυτήν την εποχή ασχολούμαι πολύ με την αρχαία ελληνική γραμματεία. Και όσον αφορά το διάβασμα και όσον αφορά το γράψιμο ενός βιβλίου και να που μας ...βγήκε και μια δημιουργία. Τι να κάνουμε, είναι η διάθεση της εποχής. Παρατήσαμε τον αρχαίο μας πλούτο σε χέρια και ιδεοληψίες γελοίων και επικίνδυνα σκοτεινών τύπων που τον βιάζουν και τον βρωμίζουν. Είναι καιρός να αντιστραφεί αυτό γιατί δεν τους αξίζει.
      Την καλησπέρα μου κοπέλα μου, να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  10. Γιάννη εχω πάει 3 φορες στην Κνωσό και δεν νομίζω ότι θα μπορέσω να ξαναπάω. Θα έρχομαι όμως στο μπλοκ σου να θαυμάζω όλα αυτά που με τόση λεπτομέρεια έχεις δημιουργήσει. Σευχαριστω και για τα ιστορικά στοιχεία που παραθέτεις. Μάθημα στο σχολείο θα έπρεπε να κάνουν τα παιδιά την ανάρτηση σου αυτή. Νάσαι καλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω Ειρήνη μου, τυχερή είσαι. Είχες τέτοια εμπειρία και μάλιστα τρεις φορές! Δυστυχώς δεν έχω επισκεφτεί την Κνωσσό καθόλου. Και πολύ φοβάμαι... Αν και ποτέ δεν ξέρεις. Πρέπει να ήταν συγκλονιστικά έτσι; Σε ευχαριστώ πολύ που είσαι εδώ. Φυσικά και περιμένω την παρουσία σου, τη συμμετοχή σου. Να είσαι καλά και εσύ και να δημιουργείς.

      Διαγραφή
  11. Γιάννη είναι υπέροχη η ιδέα σου και η υλοποίηση της λατρεύω την Κνωσο έχω πάει άπειρες φορές αλλά δυστυχώς της περισσότερες φορές έπεφτα σε συντήρηση την απόλαυσα περισσότερο όταν ήμουν μικρή που τότε πήγαινες ελεύθερα σε όλους τους χώρους όπως και στην Ακρόπολη!
    Μπράβο για την κατασκευή σου!!!
    Καλό φθινόπωρο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρόλαβες τέτοιες ευλογημένες μέρες Ρένα μου. Επί Μελίνας θαρρώ, ως υπουργό πολιτισμού. Με τα μνημεία ελεύθερα προσβάσιμα. Δυστυχώς δεν έχω πάει ποτέ στην Κνωσσό. Μεγάλη εμπειρία. Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη. Για τη συμμετοχή και τα όμορφα λόγια σου. Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  12. Εχεις βαλθεί να πάω απο αφωνία!
    Τι να πω για την έμπνευση,για την υλοποίηση για την υπομονή και επιμονή σου;;;τι να πω ;;;ενα απλό ΜΠΡΑΒΟ είναι λίγο πολύ λίγο,απλά θα πω οτι σε απολαμβάνω απεριόριστα Γιάννη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαρά μου,
      το όνομά σου συνώνυμο των συναισθημάτων που μου χαρίζεις. Ειλικρινά για μένα η καλύτερη ενθάρρυνση και στήριξη. Την απολαμβάνω για τη συνέχεια όσο δεν φαντάζεσαι. Στέλνω την αγάπη μου μια ακόμα φορά.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου