Μια πρώτη καλλιτεχνική απόπειρα σε Εικόνες

Αγαπημένοι μου φίλοι και φίλες,
συνεχίζοντας τις προσπάθειες των δημιουργιών μου και σε άλλα θέματα, αυτή τη φορά, έκανα την πρώτη μου απόπειρα πάνω σε Δημιουργία και Επεξεργασία Εικόνων.

Εξηγούμαι αυστηρά:  Αγιογράφος δεν είμαι. Μακάρι να είχα μια τέτοια ευλογία, που δεν είναι μια απλή τέχνη αλλά μια εμπνευσμένη δημιουργία.

Οι Εικόνες που έφτιαξα είναι σταμπωτές. Δηλαδή είναι ήδη εκτυπωμένες σε ειδικό χαρτί. Από εκεί και πέρα η δική μου παρέμβαση και δημιουργία ήταν στην κατασκευή του πλαισίου και στην διακόσμησή του.

Έκανα λοιπόν δύο Εικόνες με αυτήν την μέθοδο και τις οποίες παραδίδω στην κρίση σας.


Η ΠΑΝΑΓΙΑ της ΕΛΠΙΔΑΣ


Εδώ είναι το ξύλο βαμμένο με κάσια και πατίνα επικάλυψη πάνω στο οποίο θα επεξεργαστούμε την εικόνα στα επόμενα βήματα.








Η Παναγία της Ελπίδας, είναι μια από τις λατρεμένες μου εικόνες για μια σειρά λόγους.
Κατ αρχήν να σας πω μερικά πράγματα για την Ιστορία της:  Βρίσκεται στον ιστορικό Ναό του Αγίου Γεωργίου (Σα Τζώρτζη) της Καθολικής Εκκλησίας της Σύρου, στην Άνω Σύρο. Στην κορυφή του λόφου που δεσπόζει ψηλά στην Ερμούπολη.

Είναι Αναγεννησιακής μορφής. Φέρει χιτώνα και πέπλο τυλιγμένα σε αστέρια. Η Παναγία είναι στεφανωμένη. Στο χέρι της κουβαλά τον Χριστό σαν βρέφος. Στο άλλο της χέρι φέρει τον Σταυρό και την Άγκυρα. Σύμβολα της Πίστης και της Ελπίδας. Γιορτάζεται την δεύτερη Κυριακή κάθε Νοέμβρη με 9ήμερο προσευχών και λατρείας όπως και περιφορά στην Άνω Σύρο.


Εδώ βλέπετε την ακριβή της θέση στην ιστορική Εκκλησία που σας ανέφερα.

Προσωπικά επίσης από τις λατρεμένες και Ιερές μορφές πίστης και προσευχής.



Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ

Διάλεξα μια ακόμα μεγάλη και συμβολική αγαπημένη μορφή 
για να φτιάξω την επόμενη εικόνα


Εδώ είναι η ξύλινη βάση πάνω στην οποία έκανα την κατασκευή


Η Βάση έχει ασταρωθεί για περαιτέρω επεξεργασία



Εδώ έχουμε την εκτυπωμένη εικόνα του Αγίου Ιωάννη Θεολόγου για να πάμε στα επόμενα στάδια



Έχει ήδη ξεκινήσει ο χρωματισμός







Και εδώ βλέπετε την Εικόνα επεξεργασμένη, στην τελική της μορφή.

Αυτές ήταν οι προσπάθειες μου σαν μια πρώτη απόπειρα.
Μακάρι να κατείχα την τέχνη της Αγιογραφίας, την οποία
σέβομαι στον υπέρτατο βαθμό.

Να είστε καλά και να περνάτε όμορφα



Σχόλια

  1. Εγώ φίλε Γιάννη θα σου πω πολλά μπράβο, γιατί και εμένα θα μου άρεσε πολύ να είχα μάθει τη ν τέχνη της αγιογραφίας, αλλά δεν τα κατάφερα! Πολύ ωραία τις έφτιαξες !! Σου εύχομαι καλή συνέχεια! έχω ξεκινήσει και εγώ μια παρόμοια αλλά να δω πότε θα τελειώσει!!Να είσαι καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεταξία μου σε ευχαριστώ πολύ για τα λόγια και του κουράγιο σου. Εύχομαι και εσύ με το καλό να την τελειώσεις να την χαρείς. Και εσύ και εμείς. Καλή βδομάδα να έχεις καλή μου.

      Διαγραφή
  2. Μπράβο βρε Γιάννη ακούραστος και καταπιάνεσαι με όλα! Δεν την ήξερα την Παναγιά της Ελπίδας!
    Να σαι καλά και να δημιουργείς! Η δεύτερη εικόνα πανέμορφη. Μου άρεσε περισσότερο αν και έχω αδυναμία στην Παναγιά
    Όμορφα...
    Σε φιλώ και καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ της έχω Άννα μου. Ολάκερη λατρεία μου για την Παναγία της Ελπίδας. Στο λέω να το ξέρεις.
      Η Δεύτερη εικόνα δουλεύτηκε καλύτερα. Βλέπεις βοηθάει η εμπειρία και τα λάθη βελτιώνονται.
      Σε ευχαριστώ πολύ αγαπημένη μου φίλη. Καλή βδομάδα.

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα Γιάννη! Σε θαυμάζω που καταπιάνεσαι με τόσα πολλά! Είδα όλες τις προηγούμενες αναρτήσεις σου και τις όμορφες κατασκευές σου, τις προσόψεις, το κουκλόσπιτο, και τώρα τις πρώτες σου εικόνες. Τι ωραία που είναι η Παναγία της Ελπίδας! Καλή συνέχεια σ'αυτή την νέα σου προσπάθεια! (θαυμάζω κι εγώ τους αγιογράφους, αλλά δεν μπορούμε όλοι να έχουμε αυτό το χάρισμα!)
    Να έχεις μιά καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Α, ξέχασα να σου πώ ότι σου έχω απαντήσει στην ανάρτησή μου σχετικά με αυτό που με ρώτησες (ελπίζω να κατάλαβα καλά τί εννοούσες!).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα αγαπημένη μου φίλη.
      Σε ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον, το χρόνο και τη ματιά σου. Πάντα για μένα έχει τη σημασία και την στήριξή της.
      Θα πάω να δω την απάντηση καλή μου φίλη τώρα.
      Καλή βδομάδα να έχεις.

      Διαγραφή
    2. Έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Προσωπικά, δε το έχω καθόλου με τη ζωγραφική και οι δημιουργίες σου ειναι σωστό κατόρθωμα. Μπραβο σου!

      Διαγραφή
    3. Ειρήνη μου!
      ειλικρινά σε ευχαριστώ πολύ. Τα πρόσωπα βέβαια, οι μορφές δεν είναι δική μου ζωγραφική, το έγραψα. Είναι εκτυπωμένες στάμπες που προσαρμόζονται στα πλαίσια. Ο Λοιπός διάκοσμος ναι είναι δικός μου.
      Σε φιλώ και σε ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  5. Μου αρέσει που δεν σταματάς να ψάχνεσαι και να δοκιμάζεις. Χαίρομαι την υπομονή σου και τη φαντασία σου. Πολύ καλή η προσπάθειά σου και οι εικόνες πετυχημένες.
    Μπράβο Γιάννη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ψάχνω Μαρία μου. Όσο μπορώ. Ως απόπειρες έκφρασης και δημιουργίας. Προσωπογραφία δεν μπορώ να κάνω. Δεν γνωρίζω. Συνεπώς δεν μπορώ και Αγιογραφία που είναι μεγάλη τέχνη. Οπότε περιορίζομαι στην επεξεργασία και τη διακόσμηση.
      Να σε ευχαριστήσω που πάντα έχεις έναν ενθαρρυντικό λόγο να μου στείλεις. Φιλιά κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  6. Γιάννη μου θαυμάσια η δουλειά σου και θα σου προτείνω να πας για μαθήματα Αγιογραφίας δωρεάν που δίνουν πολλές οργανώσεις. Σε διαβεβαιώ πως η Αγιογράφηση διδάσκεται ενώ η ζωγραφική είναι κάτι..έμφυτο θα δηλώσω με τις εμπειρίες μου με μαθητές 7 χρόνια σε σχολείο και 5 τώρα με ιδιωτικές μαθήτριες.Στην Αγιογράφηση ακολουθείς κανόνες βήμα βήμα να ξέρεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ενδιαφέρον αυτό που μου λες Γεωργία μου. Τι να πω. Δεν ξέρω. Αυτήν την εποχή δεν είμαι σε θέση να ξεκινήσω κάτι τέτοιο λόγω άλλων υποχρεώσεων. Το κρατώ όμως σοβαρά στα υπόψη.
      Να σε ευχαριστήσω για την ενθάρρυνση, τις πληροφορίες και τα καλά σου λόγια.
      Καλό βράδυ καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  7. Γιάννη μου, είχα δει από την πρώτη στιγμή τις υπέροχες εικόνες σου αλλά, όπως φαίνεται, κάπου έμπλεξα και δεν σου άφησα σχόλιο. Λοιπόν, φίλε μου: Τις ΛΑΤΡΕΥΩ!!! Δείχνουν ξεκάθαρα το ταλέντο σου στην κατασκευή τους. Συνέχισέ το. Η τεχνική που συνδυάζει το ντεκουπάζ με το χρώμα είναι πράγματι πολύ δημιουργική. Πολλά μπράβο, φίλε μου, και πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς προσπαθώ να κάνω Μία μου. Αγιογράφος δεν είμαι. Προς Θεού. Απλά ντεκουπαζ εκτυπωμένης εικόνας είναι αυτό με το παράπλευρο στόλισμα και κατασκευή.
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ απ την καρδιά μου για την στήριξή σου.
      Καλό μήνα κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα Γιάννη μου και τα δύο έργα σου είναι πραγματικά υπέροχα. Θυμάμαι πόσο πολύ εντύπωση μου έκανε η Παναγία της Ελπίδας σε μια μου επίσκεψη στην Άνω Πόλη της Σύρου !!!
    Καλό μήνα και καλό δημιουργικό καλοκαίρι να έχουμε !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ από αυτήν ακριβώς την επίσκεψη, αγαπητέ μου φίλε, έχω μείνει βαθιά εντυπωσιασμένος και με κάθε συνείδηση λατρεύω αυτήν ακριβώς την εικόνα. Σε ευχαριστώ πολύ για τη στήριξη και τα θετικά σου λόγια.
      Να σε χαιρόμαστε να δημιουργείς. Καλό μήνα.

      Διαγραφή
  9. αυτό που θα πω θα το πω ταπεινά όσο πιο ταπεινά μπορώ ...
    δικές μου είναι και αυτές :)
    Σε φιλώ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχαχαχαχα Μάνια τι θα σε κάνω τελικά ε;
      Δεν έχεις αφήσει τίποτα ....αδιάθετο!
      Ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου. Να είσαι καλά και να χαμογελάς.

      Διαγραφή
  10. Φανταστικές δημιουργίες επαγγελματική δουλειά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω καλώς όρισες αγαπητή Νατάσσα! τιμή μου η παρουσία σου εδώ. Σε ευχαριστώ ειλικρινά για τα καλά σου λόγια. Απλά το προσπαθώ. Η Χαρά της δημιουργίας μεγάλη. Το ξέρεις και εσύ, το νιώθεις. Να είσαι καλά, θα τα λέμε.

      Διαγραφή
  11. Αν έμπαινε κανείς στον πειρασμό να βάλει ετικέτα στο profile Σου,η πρώτη λέξη που έρχεται στα χείλη είναι ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ χωρίς όρια.Σε όλους τους τομείς.Σε ό,τι περάσει απ' το μυαλό Σου κι ό,τι αγγίξει την ψυχή Σου.Να το πει κανείς Ταλέντο ; Ευλογία Θεού; Επιδεξιότητα; Έφεση στην Τέχνη γενικώς σε όλες της τις εκφάνσεις;Δεν ξέρω .
    Η αίσθηση μου όμως λέει ότι πρόκειται για μια .."ερωτική" σχέση με την ζωή που δεν κουράζεται να σου ξεδιπλώνει την ομορφιά της και Συ την θωπεύεις με τις δημιουργίες Σου ξεχωριστέ μας Γιάννη.
    Να είσαι πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ βρε Λυγερή μου,
      έρχεται σαν χάδι ανάσας ο λόγος σου να ενισχύσει την έμπνευση και τη δημιουργία. Μεράκι θα το πω εγώ. Για να μην "σαπίσουμε". Να μην μείνουμε ανενεργοί και παραιτημένοι από τις ομορφιές της ζωής.
      Μια μεγάλη αγκαλιά τα συναισθήματά σου. Ευχαριστώ πολύ αγαπητή φίλη.
      Φιλιά Λυγερή μου.

      Διαγραφή
  12. Φανταστικές οι εικόνες σου έχεις μεράκι σε αυτό που κάνεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νατάσσα μου,
      σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την ενθάρρυνση που μου δίνεις. Να είσαι καλά αγαπητή φίλη και εύχομαι ότι όμορφο και σε σένα.
      Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
    2. Υπέροχες οι εικόνες!!!
      Είχα επισκεφτεί την Σύρο αλλά αυτή την εκκλησία την είδα μόνο από μακρυά από το λιμάνι κρίμα που δεν πήγα αν ποτέ ξαναπάω θα το θυμαι να την επισκεφτώ!

      Διαγραφή
    3. Είναι Ρένα μου ακριβώς στην κορυφή της Άνω Σύρου. Φαίνεται από το λιμάνι. Όπως κοιτάς από το καράβι η αριστερή κορυφή. Η Δεξιά είναι η Αγία Αναστασία.
      Να πας γιατί είναι υπέροχα.
      Ευχαριστώ και καλησπερίζω.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  13. Βοήθεια σου και βοήθεια μας όλου του κόσμου
    Πολύ ωραία και τα δύο
    και ευχαριστώ για τούτα που έμαθα για την Παναγία της Ελπίδας
    την ιστορία της αλλά και την εικόνα της -δε τη ξαναείδα , δεν ξαναάκουσα αυτή την επωνυμία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δελφινάκι μου καλώς όρισες ξανά. Ναι, η Παναγία της Ελπίδας έχει τη δική της ιστορία καλή μου φίλη.
      Ευχαριστώ για κάθε σου λόγο και συμμετοχή εδώ.
      Όμορφα να περνάς.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου