Ζωγραφική αφηρημένης γεωμετρικής τέχνης (Abstract cubism)

Αγαπητές φίλες και φίλοι,
αυτή τη φορά σας έχω κάτι εντελώς διαφορετικό. Φεύγω εντελώς από τον χώρο της ξυλογλυπτικής και πάμε σε ένα άλλο καλλιτεχνικό πεδίο. Αυτό της ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ.

Έναν τομέα τέχνης που πάντα είχε το σεβασμό και την αγάπη μου. Πήρα λοιπόν το θάρρος ή το ...θράσος θα πείτε να κάνω κάποια έργα ζωγραφικής με ακρυλικό χρώμα καθώς η ελαιογραφία απαιτεί τεχνικές προϋποθέσεις χώρου που δεν έχω.

Έκανα λοιπόν κάποιες απόπειρες ζωγραφικής πάνω σε μια πολύ συγκεκριμένη και ασυνήθιστη σχολή. Αυτήν της ΑΦΗΡΗΜΕΝΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ με αυστηρά ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ χαρακτηριστικά.

Η Τεχνοτροπία αυτή ονομάζεται διεθνώς:  

ABSTRACT CUBISM (Σαν ένα συγκεκριμένο είδος της σχολής του κυβισμού)

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της είναι τα γεωμετρικά σχήματα με πολύ έντονα χρώματα, στα οποία κυριαρχούν τα:  Κίτρινο, Κόκκινο, Μαύρο.

Στο διαδίκτυο μπορείτε να δείτε άπειρους πίνακες με αυτή τη σχολή ζωγραφικής για να πάρετε μια ιδέα. Έκανα λοιπόν 4 πίνακες ζωγραφικής με διαφορετικές τεχνικές. Προχωράμε να σας τους παρουσιάσω.



Πίνακας 2

Ο Πίνακας 2 είναι ανάγλυφος. Αποτελείται από ένα παζλ ξύλινων κομματιών σε διάφορα χρώματα τοποθετημένων σε συγκεκριμένη γεωμετρική συμμετρία.
Οι διαστάσεις του είναι:  30 Χ 21 εκατοστά.
Πίνακας 1

Ένας μικρός πίνακας διαστάσεων 13 Χ 21 εκατοστών. αποτελείται από μικρά ασύμμετρα γεωμετρικά σχήματα τοποθετημένα σε ξύλινη επιφάνεια.



Πίνακας 2α


Πίνακας 3

Ο πίνακας 3 είναι ζωγραφισμένος σε χαρτί ακουαρέλας και αυτός με ακρυλικά χρώματα. Έχει έναν συνδυασμό από συμμετρικές αλλά και ασύμμετρες γεωμετρικές παραστάσεις .
Οι διαστάσεις του είναι:  35 Χ 25 εκατοστά.


Πίνακας 4

Τέλος έφτιαξα και τον Πίνακα 4 που αποτελεί μια πιο ελεύθερη φόρμα πάνω σε καμπύλες επιπέδου. Και αυτός σε ακουαρέλα ζωγραφικής με διαστάσεις 35 Χ 25 εκατοστά.


Αυτές είναι οι καινούργιες καλλιτεχνικές μου ...ακροβασίες αγαπητοί φίλοι και φίλες. Καλό είναι να πειραματιζόμαστε με διάφορα εμπλουτίζοντας τα επίπεδα και τις ενασχολήσεις της καλλιτεχνικής μας δημιουργίας.

Σας του παραδίδω στην κρίση σας γνωρίζοντας ότι δεν αποτελούν σχολή ζωγραφικής από τις γνωστές αλλά ένα πολύ συγκεκριμένο είδος που πιθανά να σας περάσει και εντελώς αδιάφορο. Εγώ εκείνο που αγάπησα στη σχολή αυτή είναι τα έντονα χρώματα και ο συνδυασμός των σχημάτων.

Ευχαριστώ για το χρόνο σας.


Σχόλια

  1. Χαίρομαι που σε βρίσκω και θαυμάζω τις δημιουργίες σου !!!!
    Οι πίνακες πολύ όμορφοι, παρ όλο ότι κι εγώ δεν έχω ασχοληθεί με το είδος, μ αρέσουν όμως πολύ και τα χρώματα επίσης !!!
    Καλή συνέχεια και καλή χρονιά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ράνια μου καλησπέρα και Χρόνια σου Πολλά!
      Η Αλήθεια είναι ότι με τράβηξαν και μένα τα χρώματα σαν τα πρωτοείδα. Με τα γεωμετρικά σχήματα έχω και έναν ...έρωτα και έτσι μας προέκυψαν.
      Ευχαριστώ πάρα πολύ για τη γνώμη σου και τα καλά σου λόγια. Για μένα μεγάλη χαρά.

      Διαγραφή
  2. Γιάννη μου, σε θαυμάζω. Το 3ο και το 4ο έργο σου είναι τα πλέον δύσκολα, δεδομένου ότι με το ξύλο έχεις καλή σχέση. Το να ζωγραφίσεις όμως μέσα σε συγκεκριμένα σχήματα χωρίς να σου ξεφύγει το πινέλο είναι μεγάλη δουλειά. Τι να πω? Χίλια μπράβο. Να το εξελίξεις, φίλε μου. Η ζωγραφική δεν θέλει ταλέντο, μεράκι θέλει. Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μία μου σε ευχαριστώ καλή μου φίλη. Χαίρομαι που σου άρεσαν. Έχω ένα θέμα με την ευστάθεια του χεριού μου ομολογουμένως και μετράει αυτό. Θα το δούμε.
      Ξέρεις ότι η γνώμη και η εμπειρία σου με ενδιαφέρουν απόλυτα.
      Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
    2. Και ταλέντο έχεις, Γιάννη μου, και μεράκι. Και μια χαρά τα πας. Συνέχισε έτσι δυνατά, φίλε μου.

      Διαγραφή
    3. Δεν έχω λόγια καλή μου φίλη για την υποστήριξή σου. Ειλικρινά. Σε ευχαριστώ από καρδιάς!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα σου και χρόνια πολλά για τη σημερινή.
    Πρώτον δηλώνω εντυπωσιασμένη για τη μεγάλη στροφή που πήρε η δημιουργικότητά σου
    Δεύτερον εκφράζω το θαυμασμό μου γιατί ασχολείσαι με ένα δύσκολο έργο στην εκτέλεση
    Αν και δεν μου πολυαρέσουν τα αφηρημένα σου λέω ότι η δουλειά σου ειδικά το τρίτο και τέταρτο είναι εντυπωσιακή
    Συνέχισε...
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, μεγάλη μου χαρά τα λόγια και η γνώμη σου.
      Εντάξει, και εγώ δεν τρελαίνομαι για την αφηρημένη ζωγραφική. Εκείνο που τράβηξε ήταν τα χρώματα και τα γεωμετρικά σχήματα στα οποία έχω μια ιδιαίτερη αδυναμία ομολογουμένως.
      Τώρα δοκιμάζω κάποιες στροφές Άννα μου στα είδη. Για να μην σαπίσει το μυαλό μας και κατακλύζεται από άσχημες σκέψεις, πράγμα που μου συμβαίνει τελευταία.
      Ευχαριστώ απ την καρδιά μου. Χρόνια Πολλά.

      Διαγραφή
  4. Γιάννη μου χαίρομαι ειλικρινά με τις καινούργιες σου καλλιτεχνικές δημιουργίες. Πραγματικά πολύ όμορφα έργα με υπέροχα χρώματα. Μπράβο φίλε και καλή συνέχεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλιο αγαπητέ φίλε και θα έλεγα δάσκαλε.
      Ξέρεις ότι θέλω πολύ τη γνώμη σου καθώς τα έργα σου στη ζωγραφική είναι υπέροχα και έχω πολλά να μάθω από εσένα. Ειλικρινά σε ευχαριστώ πολύ. Χρόνια σου Πολλά.

      Διαγραφή
  5. Αυτό που με εντυπωσιάζει απίστευτα στα μπλογκ και τις αναρτήσεις που κάνεις είναι ότι παρουσιάζεις θέματα που δε τολμώ να "αγγίξω". Μπράβο σου για μία ακόμη φορά. Έμεινα περισσοτερο στον πίνακα 2α, αλλά και στους επόμενους δύο. Παρακαλώ συνέχισε να μας χαρίζεις από τις πανέμορφες δημιουργίες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη μου,
      τα λόγια σου είναι για μένα η καλύτερη στήριξη αλλά και ενθάρρυνση για ένα βήμα παραπάνω. Είπα να δοκιμάσω και 2-3 έργα ζωγραφικής. Θα δούμε πως θα εξελιχθεί όλο αυτό.
      Χρόνια πολλά κορίτσι μου και ειλικρινά σε ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  6. Τα σχέδιά σου μου θυμίζουν βιτρό, μήπως να δοκιμάσεις και αυτήν την τέχνη; Πιάνει το χέρι σου φίλε μου.
    Α και σε βεβαιώ ότι μπήκα με το δεξί στην πρώτη μου επίσκεψη εδώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τον φίλο μας! Το βιτρό το λατρεύω. Όμως είναι μια ξεχωριστή τέχνη, εξαιρετικά λαμπερή και, δυστυχώς, ακριβή φίλε μου. Το γυαλί, τα εργαλεία, οι κόλλες συγκόλλησης είναι πολύ δαπανηρά. Ας είμαστε καλά όπου πατάνε τα πόδια μας. Σε ευχαριστώ για το ποδαρικό και τις ευχές σου.

      Διαγραφή
  7. Καλή χρονιά φίλε μου και πάντα δημιουργικός και πολύπλευρος. Ο κυβισμός είναι κι αυτός...πολύπλευρος και στο τρόπο έκφρασης και τεχνικής και ως προς τα χρώματα. Μπορείς μέσα σε αυτόν να δώσεις γραμμική υπόσταση σε άπειρα θέματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχτίδα μου-Γεωργία μου, εδώ είμαστε!
      Στη ζωγραφική είσαι δασκάλα! Συνεπώς αποζητώ την κριτική και τις παρεμβάσεις σου στις διορθώσεις. Ομολογώ ότι τα ακρυλικά χρώματα έχουν ένα θεματάκι στην σύνθεση; το λέω καλά; Νομίζω ότι τα λάδια είναι απείρως καλύτερα στη μίξη όσο θυμάμαι αλλά και στην επικάλυψη.
      Περιμένω πως και πως τις κατευθύνσεις σου.
      Στέλνω την αγάπη μου και τα ευχαριστώ μου.

      Διαγραφή
  8. Γιάννη μας αστείρευτε,δημιουργικέ,φίλε διαλεχτέ και κυρίως πολυαγαπημένε. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ μπροστά σου να σε περιμένουν υπομονετικά ....να κεντάς κυριολεκτικά την ομορφιά πάνω σε κάθε τι που αγγίζεις ,με το σπάνιο νήμα που σε προίκισε η Φύση.
    Εγώ όμως θα ήθελα να ξέρω ,έτσι από περιέργεια ,τι δεν μπορείς να κάνεις ;;;;; γιατί με έχεις πείσει πως με ό,τι καταπιαστείς θα τα καταφέρεις.

    Μου αρέσουν ,μου ικανοποιούν την αισθητική αυτές οι ζωγραφιές σου καίτοι δεν έχω ιδέα του είδους. Αλλά εγώ παίζω πολύ με τα χρώματα και στο ντύσιμό μου και στην διακόσμηση του χώρου μου.Αυτό είναι ένα στοιχείο που κυριαρχεί στην πάρα πάνω δουλειά σου.

    Μπράβο Γιάννη μου,να μου το θυμάσαι .Με την διέξοδο σου στην Τέχνη,κάθε είδους Τέχνη, δεν πρόκειται να πλήξεις,να βαρείς, να κουραστείς να γεράσεις ποτέ!! Σου το εύχομαι από καρδιάς.
    Φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Διόρθωσε παρακαλώ σε

    Ο δαίμονας του πληκτρολογίου φταίει. Τι να τον κάνουμε ;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυγερή μου,
      αγαπημένη μου φίλη! Ένα ολάκερο μπουκέτο με ευχές! Μια αγκαλιά συναισθημάτων τα λόγια και οι ευχές σου! Όπως είναι πάντα εδώ και χρόνια! Σε ευχαριστώ από καρδιάς όσο τυπικό και να ακούγεται αυτό.
      Χαίρομαι πολύ που λατρεύεις τα χρώματα αλλά και τα χρησιμοποιείς στην προσωπική σου εμφάνιση και ζωή. Είναι πολύ ζωντανό όλο αυτό.
      Συνεχίζουμε να προσπαθούμε να δημιουργήσουμε και να πειραματιζόμαστε Λυγερή μου.
      Καλή χρονιά να έχουμε καθώς το χρειαζόμαστε.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  10. Α ρε δημιουργικό κι ανήσυχο καρκινάκι!
    Εξαιρετική δουλειά ! Μπράβο Γιάννη μου!
    (Πολύχρονος κι από δω!)
    Keep painting!!! ;-)
    (Όντως η ελαιογραφία είναι μεγάλη υπόθεση. Εγώ από αυτήν ξεκίνησα,
    μα στην πορεία την άφησα, γιατί απαιτεί πολύ χρήμα, χρόνο και χώρο, που να αερίζεται καλά!)
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου!
      Ξέρεις ότι είσαι από τις πρώτες πηγές μου έμπνευσης, το ξέρεις; Στο έχω πει ξανά! Από τα πρώτα παιδιά που γνώρισα εδώ να καλλιτεχνεί. Ο χώρος, τα έργα σου, άναψαν μέσα μου φιτιλάκια! Τα οποία έγιναν μικρές γόνιμες φλόγες μαζί με την έμπνευση, στήριξη, βοήθεια και άλλων φίλων εδώ.
      Σε ευχαριστώ από καρδιάς για κάθε σου ευχή.
      Υ.Γ. Ελαιογραφία ζωγράφιζε η θετή μου μητέρα. Ναι είναι πανάκριβη. Δυστυχώς τα χόμπυ κοστίζουν.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  11. ΓΙΑΝΝΗ ΜΟΥ ΚΑΛΕ,ήλθα να σου ευχηθώ για τη Γιορτή σου και την Νέα χρονιά και βλέπω νέο πεδίον δόξης,που προμηνύεται λαμπρό!!!Σου ευχομαι υγεία και δημιουργική διάθεση για νέες εμπειρίες,με όλη μου την καρδιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαρά μου κόπιασε καλή μου φίλη. Ευχαριστώ για τις ζεστές σου ευχές. Εντάξει, μια προσπάθεια κάνω έτσι να απλώσω λίγο το πεδίο της δημιουργίας και της έκφρασης. Πολλά μας πιέζουν και μας πνίγουν Χαρά και αυτός είναι ο χώρος για να αποφορτιστούμε γόνιμα.
      Τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  12. Γιάννη με τις όμορφες δημιουργίες σου, καλώς σε βρήκα και καλή χρονιά!!! Πολύχρονος για χθες!!!
    Λάτρεψα τον πρώτο πίνακα, με τα ξύλινα γεωμετρικά σχήματα, αλλά και οι άλλοι δεν πάνε πίσω!!! Αν περάσεις από το "σπιτάκι" μου "eis to apeiron" μπορείς να δεις περισσότερους πίνακες ζωγραφικής εμπνευσμένους από τη Γεωμετρία... Θα μπορούσα ακόμη να δημοσιευσω και κάποια δική σου δουλειά -συνοδευμένη από το όνομά σου κλπ- αν θέλεις!!
    Φωτεινή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή Φωτεινή καλησπέρα!
      Τι ευχάριστη έκπληξη είναι αυτή! Τιμή μου η επίσκεψή σου εδώ σε ένα από τα σπιτικά μου. Ειλικρινά σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Τρέχω να δω τα σπιτικά σου Φωτεινή και με συγκινείς με την πρότασή σου.
      Χρόνια πολλά για τη γιορτή σου και θα τα λέμε πλέον.

      Διαγραφή
  13. Μου ζωγραφίζουν ένα χαμόγελο αισιοδοξίας αυτές οι δημιουργίες σου.
    Δικά μου είναι έ? Εκτός αν κάνουν και κάποιον άλλον να χαμογελά και τα θέλει στο σπίτι του. Εγώ έχω εσένα να μου φτιάξεις άλλα χαχαα
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρατάμε προσφορές Μάνια! :) :)
      Ευχαριστώ για τη θετική αύρα. Αν υπάρχουν ολόγυρα χαμόγελα αισιοδοξίας ανεβαίνει η ψυχολογία μας.
      Στέλνω φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  14. Είσαι καλλιτέχνης Γιάννη πολύ όμορφα τα δημιουργήματά σου καλά κάνεις και τα μοιράζεσαι με εμάς και γίνονται γνωστά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νατάσα μου, σε ευχαριστώ πολύ για τα γλυκά σου λόγια. Να είσαι καλά αγαπητή μου φίλη. Ειλικρινά.

      Διαγραφή
  15. Ένας διάλογος ζωγραφικής με τα χρώματα, θα έλεγα. Με όλη την ειλικρίνεια,δεν με εκφράζει το είδος της αφηρημένης ζωγραφικής με γεωμετρικά σχέδια.(να πω την αλήθεια είμαι λίγο της παλιάς σχολής)
    ωστόσο δεν μπορώ να μην διακρίνω μια διάθεση χρωμάτων που συνδυάζουν την απαλότητα, την αρμονία, την λεπτότητα των αισθημάτων, της αναπόλησης, που κάνουν τον πίνακα ιδιαίτερα γοητευτικό.
    Άλλωστε αυτή είναι η τέχνη σε ένα πίνακα. Να διεγείρει στον θεατή αισθητικές προκλήσεις και συνειρμούς μέσα από τα χρώματα συνδυάζοντας την αισθητική της αφαίρεσης.
    Κι αυτό ακριβώς πέτυχες Γιάννη μου
    Συγχαρητήρια και καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννίκα μου,
      να σου πω και εγώ την άποψή μου και εγώ της κλασικής σχολής είμαι και θα το ...δεις στη συνέχεια. Όμως ομολογώ ευθέως ότι τα γεωμετρικά σχήματα, ασκούν επάνω μου μια ιδιαίτερη φορτισμένη γοητεία. Δεν ξέρω το λόγο αλλά το κάνουν. Είδα πολλά τέτοιας τεχνοτροπίας έργα, είδα αυτά τα εξαίρετα χρώματα και με τράβηξαν. Έτσι αποφάσισα να δοκιμάσω την έμπνευσή μου. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που είδες.
      Να είσαι καλά για τα όμορφα λόγια σου. Σε ευχαριστώ πολύ πάντα για αυτό το καλό που κρύβεις στη σκέψη σου.
      Φιλιά.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου