Ζωγραφίζοντας τα νησιά μας...

 Το καλοκαίρι έφυγε πυρακτωμένο από τις άναρχες και θηριώδεις φωτιές, που κατέκαψαν τη φύση της πατρίδας μας. Αλλά και σκοτεινό από τον καπνό και τη στάχτη στη γη και στα όνειρα.

Το Φθινόπωρο μπήκε με την καταστροφή των υδάτων, των ζώων, των ανθρώπων και της παραγωγής.

Η επέλαση μιας παρακμής στη ζωής μας σε ζωτικά επίπεδα, για την οποία θα πονέσουμε πολύ και θα πληρώσουμε πανάκριβο τίμημα.

Η Ζωγραφική, εξακολουθεί και μαλακώνει την καρδιά μου, με γεμίζει όμορφα συναισθήματα, μού δίνει ανάσες και με αφήνει να ταξιδέψω, νοερά στα μέρη εκείνα που αγαπάμε.

Φίλες και φίλοι, συνεχίζω το ταξίδι μου στα Ελληνικά νησιά μας, μέσα από τρείς πίνακες, που έφτιαξα μέσα στο καλοκαίρι.

Ξεκινάμε...

Γραφικά στενά στην Ύδρα

Στον πίνακα αυτό ταξιδεύουμε σε κάποια από τα πανέμορφα και γραφικά στενά της Ύδρας. Ένα πλάνο συνόλου σε κάποιο χωριό του μαγικού αυτού νησιού του Αργοσαρωνικού, γεμάτο δυνατά χρώματα, σε γήινες αποχρώσεις και αρκετό βάθος πεδίου.


Η καθολική εκκλησιά του Αγίου Γιάννη Βαπτιστή στα Φηρά της Σαντορίνης

Με τον πίνακα αυτόν, θα ταξιδέψουμε στη γραφική και ξεχωριστή Σαντορίνη. Στο νησί, που δεσπόζουν πολλές και ιδιαίτερες εκκλησιές κάθε είδους. Ζωγράφισα ένα μέρος του καθολικού ναού του Αγίου Γιάννη βαπτιστή στην πρωτεύουσα του νησιού, τα Φηρά.

Ένας πανέμορφος ναός, σε απαλά παστέλ γήινα χρώματα, με πινελιές που αγγίζουν όμορφα το γαλάζιο του ουρανού.



Στενά στη Σύρα

Ο τρίτος και τελευταίος πίνακας, φίλες και φίλοι, μάς ταξιδεύει στη Σύρο. Αγαπημένο μου νησί, το λατρεύουμε και προσπαθούμε να το ζήσουμε ξανά μέσα από φωτογραφίες διακοπών, που γίνονται πίνακες ζωγραφικής.

Η εικόνα αυτή με κέρδισε με τα απίστευτα έντονα αλλά και γλυκά χρώματα της γης και της φύσης, που έχουν χρησιμοποιήσει οι κάτοικοι για να χρωματίσουν το σπίτι τους. Είναι πανέμορφο.


Φίλες και φίλοι,

σας ευχαριστώ για το ταξίδι μαζί μου. Εύχομαι καλό Φθινόπωρο σε όλες και όλους, δύναμη και κουράγιο.



Σχόλια

  1. ''΄Όμορφα και τα τρία. Μου θύμισες ότι δεν έχω πάει Σύρο . Η Σαντορίνη αγαπημένο νησί. Πολύ ωραία τα απέδωσες και γέμισες φως τους πίνακές σου. Συνέχισε Γιάννη μου θέλουν και τα άλλα νησιά ''εκπροσώπηση''. Να σαι καλά ( Μην ξεχάσεις την Κεφαλλονιά ε;)
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα αγαπημένη μου φίλη. Όχι, δεν πρέπει να λησμονήσω την Κεφαλλονιά. Δεν γίνεται να το κάνω. Πρέπει να βρω μια εικόνα, ένα καρέ της για να το βάλω να το ζωγραφίσω. Άννα μου αν έχεις κανένα στενάκι της έτσι διαχειρίσιμο, να μού το στείλεις.
      Χάρηκα που σού άρεσαν και σε ευχαριστώ καλή μου.

      Διαγραφή
  2. Είπαμε είσαι μεγάλος τεχνίτης φίλε μου, ο πρώτος πίνακας μου θύμισε το Βαθύ στη Σάμο, τον παλιό οικισμό όχι τον σύγχρονο. Ο ναός είναι καθολικός; Γιατί η τεχνοτροπία του είναι η δική μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το φίλο μου. Λοιπόν, εδώ έχουμε ένα "παράδοξο" αρχιτεκτονικό. Ο ναός στα Φηρά, του Αγίου Ιωάννη Βαπτιστή, ως ρυθμός είναι καθαρά Βυζαντινός. Όμως ανήκει στην καθολική εκκλησία της Ελλάδας. Τώρα, το πώς έγινε αυτό, τι να σου πω. Αν όμως ψάξεις, θα βρεις πληροφορίες. Χτίστηκε το 1823, παρακαλώ μεσούσης της επανάστασης και επισκευάστηκε το 1970, μετά τους μεγάλους σεισμούς στο νησί.
      Ευχαριστώ και πάλι φίλε μου, να είσαι καλά. Όμορφη συνέχεια να έχουμε.

      Διαγραφή
  3. Γιάννη μου στο φβ μας ξεκουνάς με το μεστό λόγο σου κι εδώ μέσα με τα έργα σου. Πόσο όμορφο το σημερινό ταξίδι στα Νησιά μας! Στη Συρο δεν έχω πάει ποτέ,αν και πολύ θα το ήθελα.Τωρα όσο περνάνε τα χρόνι αλόγω της μορφολογίας της το βλέπω όλο και πιο δύσκολο να συμβεί.Στ αλλα δύο Νησιά έχω πάει και τ αναπολώ με νοσταλγία και τα δύο ιδιαίτερα και τα δύο ξεχωριστά κι εσυ τα απέδωσες με περίσσιο χρωμα και ένταση. Η μεσαία εικόνα μου θυμισε την Παναγία τη Μανδρακίνα της Κέρκυρας, εχει τα ίδια χρωματα. Γενικά οι εκκλησίες των Επτανήσων εχουν ιδιαίτερους χρωματισμούς.Μακάρι τόσο έντονα χρώματα νάχε και η καθημερινότητά μας παρά αυτό το γκρίζο που έγινε μαύρο και επιμένει όλο και περισσότερο χρόνο με το χρόνο. Νάσαι καλά να δημιουργείς ακριβέ μου φίλε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς όπως το λες, Χαρά μου! Αυτά τα όμορφα χρώματα, αναζητούμε στην καθημερινότητά μας. Να αλλάξουμε την ατζέντα του μαύρου και του γκρίζου. Ναι, στα νησιά και όχι μόνο, τα χρώματα είναι μέσα στη ζωή των ανθρώπων. Και φροντίζουν να τα εμφανίζουν και στα σπίτια τους, στα σκεύη τους. Εδώ στη γκρίζα τσιμεντούπολη έχουμε συνηθίσει τη μιζέρια.
      Παίρνω από το φως της δημιουργίας σου, Χαρά μου και παίρνω πολλά.
      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Φιλιά.

      Διαγραφή
  4. Your paintings are beautiful! I like them all but the second one is my favorite. I'm sorry about this terrible wildfires in Greece.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Oh Diana, my lovely friend. I, really, thank you under my heart for your thoughts and feelings. This summer was unfortunately weird and difficult. All these fires and then the flooding, a second disaster. What can I say.
      I'm really glad that you liked my paintings.
      Have a nice weekend my dear.

      Διαγραφή
  5. Ω, Γιάννη μου! Έχεις εξελιχθεί κι άλλο!
    Έχεις κάνει σημαντικά βήματα στην προοπτική!
    Αν παίξεις και με τις σκιές, θα γίνεις ζούπερ ζωγράφος!
    Υπέροχα!

    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου, καλή μου. Για μένα σημαντικό. Πάντα η γνώμη σου σημαντική, κορίτσι μου. Καλό μήνα με δύναμη και υγεία. Φιλιά.

      Διαγραφή
  6. Me gustan tus paisajes, con contraste de color. Muy alegres.
    BESOS

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. I, really thanki you very much for you kind comment. Your welcome to my blog my friend. My best regards.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου