Κλαδί δέντρου κηροπήγιο

 Φιλαράκια μου αγαπημένα, σήμερα θα αφήσουμε τις μινιατούρες των επίπλων και θα περάσουμε σε εργασία μεγάλης κλίμακας. Σαν αντικείμενο και αυτή θα έχει κάτι διακοσμητικό αλλά συνάμα και λειτουργικό μαζί μέσα σε ένα σπίτι. 

Η έμπνευση ήρθε καθώς έκοβα τα μεγάλα κλαδιά μιας αμυγδαλιάς στο σπίτι της αγαπημένης μου πεθεράς, λίγες μέρες πριν εκείνη φύγει απ τη ζωή. Η κοπή αυτή βέβαια, εκτός από υπέροχο ξύλο σε πρώτη ύλη, μου άφησε κουσούρι μια πολύ επώδυνη επικονδυλίτιδα έξω βραχίονα ή το κοινώς λεγόμενο σύνδρομο tennis elbow. Έχετε υπ' όψη σας ότι το ξύλο της αμυγδαλιάς είναι πολύ σκληρό, δεν διαμορφώνεται εύκολα αλλά είναι υπέροχο σε αντοχή και ποιότητα.

Από αυτήν την κοπή λοιπόν, ξεχώρισα ένα μεγάλο κλαδί, από το οποίο έκοψα αυτό εδώ το κομμάτι:

Εικόνα 1

Το μήκος του είναι περίπου 35 εκατοστά στην ευθεία και η διάμετρός του ερχόταν στα 10 εκατοστά.

Έχω έναν εξαίρετο φίλο, ο οποίος ασχολείται για τα καλά με την ξυλογλυπτική πάνω σε κορμούς δέντρων και έτσι άρχισαν να μου περνούν απ' το μυαλό πολλές σκέψεις. Πρώτη μου δουλειά λοιπόν ήταν να καθαρίσω το κλαδί από τον εξωτερικό φλοιό. 

Αυτό έγινε με δύο τρόπους. Η πρώτη φάση με σκεπάρνι ενώ η δεύτερη φάση με σκαρπέλο.


Εικόνα 2

Στην εικόνα 2 έχω τελειώσει την πρώτη φάση του εξωτερικού φλοιού. Στο εσωτερικό του κλαδιού αποκαλύπτεται μια υπέροχη μάζα ξύλου καθαρού και ευωδιαστού. 

Η τελευταία φάση είναι αυτή της λοίανσης. Εδώ αναλαμβάνει δράση τροχός λείανσης δηλαδή μηχανικό εργαλείο, το οποίο προσαρμόζεται πάνω σε τρυπάνι ηλεκτρικό και δίνει άριστα αποτελέσματα. Η φάση αυτή μας έδωσε το αποτέλεσμα στην εικόνα 3


Εικόνα 3

Και τώρα έρχεται το κρίσιμο ερώτημα! Τι θα το κάνουμε το κλαδί; Πολλά γυρόφεραν στο μυαλό μου αλλά, μετά από σκέψη, κατέληξα να φτιάξω κάτι απόλυτα φυσικό, που δεν θα έχει επάνω του την παραμικρή μηχανική λειτουργία. Έτσι ξεκινήσαμε δουλειά!


Εικόνα 4

Επίσης με ένα ειδικό τρυπάνι που μου το δάνεισε ο εξαίρετος φίλος και γείτονας έκανα τις δύο τρύπες που βλέπετε στην εικόνα 4.

Ως δια μαγείας εμφανίστηκε μια ξύλινη λαβή από τενεκέ. Η έμπνευση ήρθε μετά από συννενόηση. Η λαβή κόπηκε και μας έδωσε τα δύο κομμάτια που βλέπετε στην εικόνα 5


Εικόνα 5

Στην εικόνα 5 βλέπετε τα δύο μέρη της ξύλινης λαβής. Όπως βλέπετε, με το ίδιο εργαλείο, ανοίχτηκαν δύο αντίστοιχες τρύπες για να δημιουργηθεί βάση υποδοχής για το κερί. Αντιλαμβάνεστε ότι αποφάσισα να φτιάξω κηροπήγιο πάνω στη βάση του κλαδιού.

Οι δύο ξύλινες υποδοχές, αποχαρτίστηκαν με γυαλόχαρτο, με τρίψιμο στο χέρι. Η περαιτέρω συναρμολόγηση μας έδωσε το αποτέλεσμα στην εικόνα 6


Εικόνα 6

Οι δύο υποδοχές κολλήθηκαν στις αντίστοιχες τρύπες πάνω στο κλαδί, το οποίο, συγκυριακά, ισορροπεί άριστα όπως το βλέπετε. Στην συνέχεια το σύνολο περάστηκε με ειδικό αστάρι ξύλου καθώς και δύο βερνίκια, επίσης ξύλου. Το αποτέλεσμα είναι όπως το βλέπετε στην εικόνα 6. Μια εκπληκτική βελούδινη και απαστράπτουσα υφή σου προσφέρει μια μοναδική αίσθηση σαν αγγίξεις και χαϊδέψεις το ξύλο.

Τελική εικόνα


Εικόνα 7

Εικόνα 8

Εικόνα 9

Το κηροπήγιό μας είναι έτοιμο παιδιά! Ένα τέτοιο δημιούργημα, εντελώς σε φυσική μορφή, χωρίς την παραμικρή προσθήκη πρόσθετου επεξεργασμένου υλικού, οφείλει, πιστεύω να είναι μινιμαλιστικό εντελώς. Έτσι το βλέπετε στην τελική του εικόνα 9.

Ελπίζω να σας άρεσε.

Τα φιλιά μου.

@@@@@@@@@@@@@

Ακολουθείστε με και εδώ:

Ανθολογία Γιάννη Πιταροκοίλη


Σχόλια

  1. YΠΕΡΟΧΟ, ΘΑΥΜΑΣΙΟ, ΜΟΝΑΔΙΚΟ!!! Λατρεύω το κηροπήγιό σου, Γιάννη μου. Πω πω ευτυχώς που δεν έχω το ειδικό τρυπάνι γιατί ό,τι ξύλο έπεφτε στα χέρια μου να το έκανα κηροπήγιο! Χα, χα! Σε φιλώ, φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μία μου, αγαπημένη μου φίλη! Δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι που σου αρέσει. Το συγκεκριμένο τρυπάνι δεν το είχα μήτε εγώ. Ευτυχώς μου το έδωσε ένας καλός φίλος, ξυλουργός και καλλιτέχνης που είδε τι πρόθεση είχα. Στα χέρια σου επίσης θα έκανε θαύματα.
      Σε φιλώ καλή μου φίλη, να είσαι καλά και ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  2. Γιάννη μου, τι να πω!
    Ειλικρινα! Γεια στα χερια και στο μυαλο σου!
    Ειναι υπεροχο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου γλυκιά μου, ευχαριστώ πολύ. Χαίρομαι που σου άρεσε. Να είμαστε καλά να δημιουργούμε. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  3. Ωραίο έγινε ε; Και η επικονδυλίτιδα επίσης ωραία ναι; Μ'αρέσει που το καθάρισες και γυαλίζει έτσι. Ωραίο θα είναι το καλοκαίρι στο τραπέζι της βεράντας. Ρομαντικά
    Μπράβο Γιάννη μου
    Να το χαρείτε και περαστικά στο χέρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου. Και για τις ευχές σου γενικά και για τα σχόλιά σου. Ρομαντικό ναι, έτσι πιστεύω.
      Στέλνω φιλιά και ευχές για καλή βδομάδα.

      Διαγραφή
  4. Γιάννη μου υπέροχο και τόσο γραφικό. Πάντα χρυσοχέρης ο φίλος μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεωργία μου ειλικρινά σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη. Κρατώ πάντα την καλή σου καρδιά και στήριξη. Καλό Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  5. Πολύ ενδιαφέρουσα ως διαδικασία Γιάννη. Μπράβο σου για τη δημιουργικότητα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικολέτα μου χάρηκα πολύ που σου άρεσε κορίτσι μου και σε ευχαριστώ πολύ για την ενθάρρυνση. Όμορφο Σαββατοκύριακο να έχεις.

      Διαγραφή
  6. Α είσαι πολυταλαντος!!! Έγινε εξαιρετικό!!! Μπορείς αντί για κηροπήγιο να βάλεις ρεσό(λέω εγώ τώρα) παντως έγινε υπέροχο και το εφτιαξες εσυ!!
    Καλό Σαββατοκύριακο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι καλή μου φίλη που σου άρεσε. Ειλικρινά. Ρεσό, εννοείς τις κοντές βάσεις για κεράκια ναι; Το σκέφτηκα να σου πω, ναι ισχύει. Αν δεν είχα τις δύο αυτές λαβές που τις έκανα θήκες εκεί θα κατέληγα. Επιφυλάσσομαι για κάποιο άλλο. Την καλησπέρα μου καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  7. Πολύ καλή και φροντισμένη η δουλειά σου! Πραγματικά το μεταμόρφωσες Γιάννη! Υπέροχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφοκλή σε ευχαριστώ πολύ. Χαίρομαι που σου άρεσε φίλε μου. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  8. Μπράβο Γιάννη μου είναι πραγματικά υπέροχο, γειά στα χέρια σου, να είσαι πάντα καλά και να δημιουργείς τόσο όμορφα έργα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Στέλιο μου. Τα λόγια σου στήριξης λειτουργούν πάντα ενθαρρυντικά. Ειλικρινά σε ευχαριστώ. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  9. Πανέμορφο και προπάντων φυσικό είδες τι κάνει η φύση μας δίνει τα πάντα αρκεί να μπορούμε να το δούμε!!!
    Την καλημέρα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου, αυτό είναι μια μεγάλη αλήθεια. Από τη φύση παίρνουμε υλικά με αμέριστη προσφορά. Υλικά που περιφρονούμε ή πετάμε αλόγιστα. Να όμως που μπορούμε να πάρουμε άπειρα πράγματα και πολύ χρήσιμα.
      Σε ευχαριστώ καλή μου φίλη. Όμορφη μέρα να έχεις.

      Διαγραφή
    2. Είσαι αστείρευτος σε ιδέες ε; Πολυμήχανος και ευρηματικός. Μια χαρά το κηροπήγιο, άντε να το εγκαινιάσεις αύριο. Όσο για τα ξύλα θα σου χρειαστούν μάλλον όπως γυρίζει ο καιρός.
      Περαστικά και προσοχή με το χέρι.

      Διαγραφή
    3. Γουίλ φίλε μου, να ήξερες πόσο θα ήθελα να είχα μια ξυλόσομπα ε; Με μια τέτοια μεγάλωσα στα παιδικά μου χρόνια φίλε. Αλλά τώρα που. Τι να πεις.
      Προσπαθώ να δημιουργώ ότι μου έρχεται. Μόνο που το κόψιμο αυτών των κλαδιών μου έχει κοστίσει μια άσχημη επικονδυλίτιδα που ακόμα με ταλαιπωρεί.
      Ευχαριστώ πολύ ειλικρινά για τα λόγια και την παρουσία σου.
      Καλησπέρα.

      Διαγραφή
    4. Στην επαρχία μεγάλωσες φίλε μου για να είχες ξυλόσομπα. έχω να δω μια από το στρατό, υπηρέτησα και στα βόρεια και την νύχτα έκαιγε συνεχώς.

      Διαγραφή
    5. Και εδώ έχει στόφες, ξυλόσομπες σε πολλά σπίτια Γουίλ. Ο "επάνω" μας στο σπίτι έχει μια πολύ μεγάλη που έχει και εστίες μαγειρικής και έχει βρει την ησυχία του.
      Τι να κάνουμε, θέλει όμως κατάλληλο σπίτι και εγκατάσταση.
      Καλησπέρα με πολλές ευχές.

      Διαγραφή
    6. Δεν είναι μόνο η φαντασία σου που δεν έχει όρια Γιάννη μας.Είναι κυρίως αυτή η επιδεξιότητα, χάρισμα Θεού που σε κάνει ξεχωριστό επί του πρακτέου. Αυτό που λέει ο λαός μας "Ο,τι βλέπουν τα μάτια του (και της Ψυχής σου λέω εγώ)το φτιάχνουν τα χέρια του.
      Τι όμορφο κηροπήγιο .Μπαίνει παντού .Πάνω σε ένα αντίκα τραπεζάκι στο σαλόνι ή, σε μεγάλο τραπέζι να ανταγωνίζεται το φως του φεγγαριού τις καλοκαιρινές νύχτες στην βεράντα...
      Μπράβο Γιάννη μου.

      Διαγραφή
    7. Λυγερή μου, τι χαρά να σε βλέπω ξανά κοντά μας!
      Προς το παρόν το έχω βάλει πάνω στο τραπεζάκι του σαλονιού. Αλλά ναι, και το καλοκαίρι έξω σε μια βεράντα, ο Θεός να την κάνει δηλαδή, θα είναι όμορφο.
      Τα λόγια σου είναι πάντα λόγια της καρδιάς σου, το ξέρω και το απολαμβάνω. Και σε ευχαριστώ καλή μου για την αγάπη και την ενθάρρυνση που μοιράζεις.
      Καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
  10. Κάθε τι ξύλινο είναι υπέροχο, πόσο μάλλον αυτό το κηροπήγιο που φτιάξατε μόνος σας!!!Καλές δημιουργίες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή φίλη μου σε ευχαριστώ με την καρδιά μου. Να είσαι καλά και να δημιουργείς.

      Διαγραφή
  11. Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Ειρήνη. Τα καλά σου λόγια ενθάρρυνση για μένα καλή μου φίλη.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου