Ένα ...Ξύλινο Τζάκι


"Μπαμπά, μιας και δεν έχουμε κανονικό τζάκι στο σπίτι, δεν φτιάχνουμε, τώρα που πλησιάζουν χρονιάρες μέρες ένα τζάκι διακοσμητικό ;"  έπεσε ως θρυαλλίδα έμπνευσης η πρόταση-παράκληση της μικρής μας (τρόπος του λέγειν μικρή δηλαδή...).
"Και πως το φαντάζεσαι μάτια μου ;", ήρθε η δική μου ερώτηση καθώς ήδη το ....product manager της σκέψης μου σήμαινε ...συναγερμό.
"Ε να... θα πάρουμε μερικά χαρτόκουτα, θα τα ντύσουμε με κόλλες συσκευασίας και θα διαμορφώσουμε κάτι ανάλογο.
Έλα όμως που εγώ, άκουσα την ευαίσθητη λέξη "Τζάκι" και ομού μετά των λοιπών μελών της Οικογένειας, μιας και το έχουμε απωθημένο (ποιος δεν τόχει δηλαδή...), λέω δαιμονισμένος
"Τζάκι με ...χαρτόκουτα και άλλα συναφή δεν λέει. Το τζάκι θα το κάνω βαριά κανονική Ξυλοκατασκευή για να έχει Μονιμότητα και συνεχή λειτουργικότητα. Ξύλα φυσικά δεν θα καίει, όμως μπορεί άνετα να καίει μεγάλα κεριά καθώς και να διακοσμηθεί με τις παλιές αθάνατες λάμπες.

Με το ένα.....   με το δύο..... Ξεκινήσαμε λοιπόν ένα τρελό απόγευμα πριν μέρες. 
Υλικό ; Οι ξύλινες παλέττες δίνουν πρωτογενές ξύλινο υλικό πολύ βαρύ, μεγάλης αντοχής και ποιότητας. Πάμε λοιπόν να δούμε τα σημαντικά στάδια της κατασκευής:

Εικόνα 1
Ενα αρχή ήν η Βάση....! Μια στέρη Βάση είναι το παν για να ξεκινήσουμε την ....ανοικοδόμηση.

Εικόνα 2
Το πρώτο στάδιο αφορά την κατασκευή της Βάσης συνολικά, την επένδυση και το βάψιμό της όπως βλέπετε. Εκεί στην αρμολόγηση των πλαϊνών είχαμε και το πρώτο σοβαρό .....ατύχημα καθώς μια μανιακή σφυριά αντί να βρεί την κοσκινόπροκα βρήκε το ....νύχι ενός δαχτύλου του χεριού. Το αποτέλεσμα ήταν να διαπιστώσω πόσο ....ψηλά μπορεί να ....πηδήσω επιτόπια χωρίς φόρα (πόνος γαρ....). Κληροδοτημα ; ένα νύχι κομμένο στα δυό, αιμοραγία καλή και ένα δάχτυλο ...τούμπανο. 
Μασάμε όμως ; όχι....! με τυλιγμένο δάχτυλο στο βαμβάκι το μοντάρισμα ολοκληρώθηκε παραχρήμα με την μικρή μου κόρη δίπλα να έχει πανιάσει απ την ...κατάσταση.

Εικόνα 3

Στην Εικόνα 3 βλέπουμε πλέον τη Βάση έτοιμη, βαμμένη (οι μικρές ατέλειες μαζεύτηκαν αργότερα)

Εικόνα 4
Εδώ ξεκινάμε την κατασκευή του πάνω κύριου μέρους από το Τζάκι μας. Το πρώτο στάδιο αφορά τον σκελετό που αποτελείται από το μοντάρισμα με ξύλινα δοκάρια.

Εικόνα 5

Εδώ ο σκελετός έχει σχεδόν μονταριστεί και δεθεί ανάλογα. Επόμενο στάδιο θα είναι το κλείσιμο του πάνω μέρους που θα γίνει με αντίστοιχα κόντρα πλακέ.

Εικόνα 6

Εδώ στην Εικόνα 6 βλέπετε το μοντάρισμα με την πρώτη βαφή, όπου στα πλαϊνά έχουμε διπλή όψη για να διαμορφώσω το άνοιγμα του τζακιού.

Εικόνα 7
Στην εικόνα 7 βλέπουμε τις δύο πλαϊνές μετώπες με την ανάλογη διακόσμηση προσαρμοσμένη με ξύλινα διακοσμητικά πόδια 

Εικόνα 8

Αισίως στην Εικόνα 8 έχουμε προχωρήσει αρκετά την κατασκεύη και είμαι έτοιμος να ξεκινήσω την τοποθέτηση της "σκεπής"

Εικόνα 9

Εδώ βλέπουμε έτοιμη και την σκεπή στο τζάκι και ήδη έχω ξεκινήσει να διακοσμώ τις επιφάνειες των ξύλων με διακοσμητικό προφίλ ξύλινο. Απομένει να πάμε στην επάνω μετώπη.

Εικόνα 10

Στην Εικόνα 10 έχουμε και την μετώπη, βαμμένα όλα πιά, όπως και την τοποθέτηση της ξύλινης μαργαρίταςστο κέντρο. Αυτήν μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε ποικιλότροπα.

Εικόνα 11
 Ο Πατέρας μου, ως Υαλουργός στην Βιομηχανία Λιπασμάτων (Πειραιάς, Θεός σχωρές την, κάποτε που είχαμε στην πατρίδα μας αξιοζήλευτη βαριά βιομηχανία), είχε, ανάμεσα στα άλλα, φιλοτεχνήσει μια μεγάλη γυάλινη ράβδο με σκαλίσματα. Λες και περίμενε καταχωνιασμένη χρόνια την ακριβή της θέση λοιπόν, ήρθε, ως έμπνευση και με ακρίβεια ...εκατοστών να μπεί μπροστά στο άνοιγμα του τζακιού

Εικόνα 11

Εδώ έχουμε μια πλήρη Εικόνα από το τζάκι μας. Έχει διακοσμηθεί ανάλογα η επάνω μετώπη με την προσθήκη ξύλινων ροζετών και το μοντάρισμά τους

Το τζάκι μας είναι ετοιμο. Ολοκληρώθηκε η βαφή του καθώς και το βερνίκι του για να γυαλίζει.  Έχει ύψος 1,05 μέτρο και άνοιγμα στα 80 εκατοστά, είναι πολύ βαρύ. Μεταφέρθηκε στο χώρο του και μπήκε σε ....λειτουργία στολισμένο σε ....ΠροΧριστουγεννιάτικο μοτίβο.







Σας το ....παραδίδω λοιπόν έτοιμο στην πρώτη του "φορεσιά". Τα Χριστούγεννα θα το δούμε σε άλλη διακόσμηση ανάλογη των ημερών και φυσικά θα επανέλθουμε.
Όσοι ρωτήσετε για τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν να σας πω ότι όλα τα κοψίματα έγιναν παρακαλώ με χειροκίνητα πριόνια (εκεί να δείς μπράτσα χαχαχαχαχα). Το μοναδικό ηλεκτρικό εργαλείο ήταν το κατσαβίδι γιατί αλλιώς θα μας εύρισκε ο ....καινούργιος χρόνος να βιδώνουμε ακόμα. 

Οφείλω να ομολογήσω ότι ξεπέρασε και τις δικές μου προσωπικές προσδοσκίες. Να επισημάνω ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερο συναίσθημα χαράς από το να βλέπεις στα μάτια των αγαπημένων σου προσώπων τη χαρά που μπορεί να δώσει ένα αντικείμενο αν το ντύσεις με την ανάλογη ψυχή και το μεράκι. 

Η Ζωή μας είναι στιγμές, και ....μερακλίδικες καταστάσεις που έλεγαν οι παληοί σεβάσμιοι μαστόροι.


Σχόλια

  1. Πανέμορφο είναι. Είσαι καλλιτέχνης τελικά... Μπράβο Γιάννη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι ευχάριστη έκπληξη είναι αυτή κορίτσι μου ; Δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι που σε συναντώ και εδώ....! ειλικρινά.
      Σε ευχαριστώ για τα γλυκά σου λόγια.

      Διαγραφή
  2. Γιάννη μου πραγματικό κομψοτέχνημα. Σίγουρα θα δώσει ζεστασιά στο χώρο σας και ας μην ανάβει. Τα φωτάκια είναι ότι πρέπει.
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήδη τον έδωσε Ελένη μου....! και θα το δεις και στολισμένο σε Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα και θα το χαρούμε περισσότερο. Ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου.

      Διαγραφή
  3. Ωωωω ξεπερνάει κάθε φαντασία το αποτέλεσμα!
    Έγινε εκπληκτικά όμορφο!
    Μπράβο σε πατέρα και κόρη! Και περαστικά στο δάχτυλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ' αρέσει ; χαίρομαι κοπέλα μου πολύ. Ευχαριστώ για τα λόγια σου και τη χαρά σου. Να είμαστε καλά να δημιουργούμε.

      Διαγραφή
  4. Είσαι φοβερός!! Είναι υπέροχο, καλοδουλεμένο και αληθοφανέστατο!
    (Μήπως να έρθεις για βοηθός μου στη δουλειά, Γιάννη μου; Τέτοια εποχή φτιάχνουμε πολλά και διάφορα ανάλογα... θα το απολάμβανες!)
    Περαστικά για το δάχτυλο, γρήγορη ανάρρωση σου εύχομαι. Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χαχαχαχαχαχαχαα Έλλη μου....! σε ευχαριστώ για την πρόσκληση να είσαι καλά. Εύχομαι καλή διεκπεραίωση στα καλούδια που επιμελείσαι.
    Να είσαι καλά για τα λόγια σου και την ενθάρρυνση.
    Οι ευχές σου γλυκύτατες.
    Καλό σου ξημέρωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ γιατί δεν είδα την ανάρτηση αυτή;;; Περαστικά μου!
    Όπως σου έχω πει είναι υπέροχο. Και να το χαρείτε οικογενειακώς. Εύχομαι μόνο στην επόμενη ιδέα της κόρης σου να αφήσεις ήσυχα τα μέλη σου καινα μη βγάζεις το άχτι επάνω τους (βλέπε νύχι)!
    Μια ερώτηση μόνο...αυτό η γυάλινη ράβδος που φιλοτέχνησε ο πατέρας σου πού μπήκε ακριβώς; Δεν κατάλαβα χάζεψα λες;;;
    Καλησπερίζω τον τεχνίτη της μπλογκογειτονιάς που ανέβηκε πολλά σκαλοπάτια στις κατασκευές του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου,
      να σου πω ότι και εγώ θαρρούσα ότι την είχες δει αλλά δεν υπάρχει κανένα άγχος κοπέλα μου αλοίμονο.
      Κοίτα η γυάλινη ράβδος, δεν φαίνεται καλά στην εικόνα, θα την δεις στην τελευταία εικόνα. Είναι τοποθετημένη κάθετα πίσω ακριβώς από τα τρία μικρά κηροπήγια που είναι μπροστά. Κλείνει, κατά κάποιο τρόπο το άνοιγμα του τζακιού. Είναι μικρή σε ύψος και δεν φαίνεται.
      Τι να πω εγώ για τα λόγια σου. Με τιμούν και με γεμίζουν απέραντη χαρά κορίτσι μου.
      Μην ξεχνάς ότι και εσύ ως καλλιτέχνισσα έχεις τη δύναμη να εμπνέεις και εμάς τους λοιπούς.
      Καλές γιορτές να έχουμε και να τις απολαύσουμε όλοι.
      Σε ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
  7. Τι έφτιαξες, Γιάννη;;;; Καταπληκτικό και σαν ιδέα και σαν υλοποίηση! Μπράβο και σε σένα και στο συνεργάτη σου, που φαντάζομαι ακόμα δεν έχει συνέλθει από το ατύχημα του μπαμπά...
    Χρόνια πολλά! Δημιουργικά και χαρούμενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Αλεξάνδρα μου, το φτιάξαμε και το στολίσαμε και πλέον είναι στη γωνιά του.
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα λόγια σου κοπέλα μου. Να είμαστε καλά. Καλά Χριστούγεννα να ευχηθώ.

      Διαγραφή
  8. Αυτά είναι!!!
    Γιάννη μου γεια στα χέρια σου!
    Μπράβο σου!
    Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου....! συγγνώμη βρε κορίτσι μου. Τώρα είδα το σχόλιο εδώ...! Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου και τα λόγια σου και πάνω απ όλα για την παρουσία σου.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  9. Αν και είχα δει την κρεμάστρα , δεν κατάλαβα οτι ηταν αλλο μπλογκ και είχε κι άλλες αναρτήσεις .
    Τώρα θα το ξεψαχνίσω.
    Τί να πω;
    Ό,τι και να πω θα είναι λίγο .
    Καταπληκτικό τζάκι !
    Δεν το είδα τα Χριστούγεννα το βλέπω τώρα το Πάσχα.
    Και πάλι καλή Ανάσταση .
    Τα δέοντα στην οικογένειά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου, τα λόγια σου οι καλύτερες ευχές. Να είσαι καλά και σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη.
      Ευπρόσδεκτη χωρίς άγχος.
      Καλό Πάσχα να έχουμε.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου